Jak wycofać się z niekorzystnej umowy?

Jak wycofać się z niekorzystnej umowy?
1 vote, 5.00 avg. rating (97% score)
Jak wycofać się z niekorzystnej umowy?

Jak wycofać się z niekorzystnej umowy?

Zaczyna się niewinnie. Przedstawiciele firm specjalizujących się w sprzedaży różnych produktów dzwonią bądź drogą pocztową wysyłają imienne zaproszenie na pokaz ekskluzywnej pościeli, etc., na którym na każdego z uczestników czeka drobny upominek i smaczny poczęstunek. Jednak to tylko niezły chwyt marketingowy. Na spotkaniu czeka na nas świetnie wyszkolony akwizytor, który zrobi wszystko, aby zachęcić do kupna danego produktu. Z jego ust usłyszeć można wiele haseł typu „ten towar sprzedaje się najlepiej, dosłownie jak ciepłe bułeczki”, „ kupując naszą pościel w prezencie otrzymają Państwo komplet sztućców”, itd. Zanim się zorientujemy już podpisujemy umowę i wracamy szczęśliwy do domu. Jednak, kiedy emocje opadną i spojrzymy na to „trzeźwym okiem” to okazuje się, że produkt, za który zapłaciliśmy 2000 zł tak naprawdę wart jest 200 złotych. I co wtedy? Czy mamy jakąkolwiek szansę, aby wycofać się z umowy i odzyskać swoje pieniądze?

Oczywiście, że tak. Należy tylko pamiętać o zachowaniu terminów i pewnych warunków. Jakich? Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi każdy konsument ma prawo w przeciągu 10 dni od daty zawarcia transakcji wycofać się z umowy. W tym też celu należy na adres danej firmy wysłać pismo z informacją o odstąpieniu od danej umowy. W piśmie oprócz swoich danych osobowych, należy również umieścić dane sprzedawcy i datę, kiedy nabyło się dany towar. Oczywiście można to zrobić osobiście. Wtedy jednak należy poprosić pracownika danej firmy o wystawienie zaświadczenia, w którym potwierdzi otrzymanie danego pisma. Podobne środki ostrożności należy zachować, kiedy wysyłamy pismo pocztą – wówczas to warto wydać parę groszy więcej i wysłać list za potwierdzeniem odbioru.

Pozytywne rozpatrzenie Twojej prośby oznacza, że w przeciągu 14 dni od daty odstąpienia od umowy musisz zwrócić dany towar. Jednak i w tym przypadku sprzedawcy często wykorzystują nieświadomość konsumentów. W jaki sposób? Zapewne w klauzuli umowy, którą podpisałeś znajduje się informacja, że firma przyjmuje zwroty tylko wtedy, kiedy towar jest w nienaruszonej formie i tylko, kiedy jest nierozpakowany. O ile w pierwszym przypadku się zgadza, o tyle, jeśli chodzi o rozpakowywanie towaru to funkcjonują określone przepisy. I tak np. zwrot towarów nierozpakowanych tyczy się tylko określonych produktów, takich jak np. płyta DVD czy gry komputerowe. Te przepisy nie dotyczą np. pościeli wełnianej.

http://anonserek.pl/

Posted by:

admin

Related articles

Back to Top